Om oss backup

Om oss:

Allt började för skojs skull

Redan 2016 tog resan sin början när vi övertog ett litet lager av jultröjor från England.

Vid denna tidspunkt kunde man inte riktigt hitta jultröjor i Danmark. Företaget grundades av fyra vänner – men idag är det Jesper & Christoffer som driver verksamheten. Paret har varit oskiljaktiga vänner sedan de två nordjyska killarna träffades på Handelshögskolan i Hobro.

 

Det var här webbshoppen fick liv och killarna började besöka lokala julmarknader och sälja i stånd. Detta gav dem mycket erfarenhet & feedback på olika designer och vad folk tyckte om produkterna.

Sedan gick det snabbt.

De lanserade/utvecklade en ny webshop och utökade sitt deltagande på julmarknader – och 2018 slog företaget upp dörrarna till sin första butik i hjärtat av Århus. Butiken blev en stor succé och samtidigt utökade de sitt återförsäljarnät och produktion för företag samt medarbetargåvor.

 

2018 var också året då den första försäljningen i utlandet fick reslutat. Dock inte särskilt bra resultat, eftersom allt fokus fortfarande låg på den danska marknaden.

Under 2018 beställdes 30 000 jultröjor.

 

Efter årsskiftet – gick vidareutvecklades jultröje-konceptet snabbt. Webbplatsen optimerades och webbshoppar öppnades i Italien, Norge, Sverige & Spanien. Dessutom öppnades två butiker i Odense respektive Köpenhamn.

Förutom att få mycket uppmärksamhet i media var danska TV2 även ute och gjorde en intervju om butiken.

Under 2019 beställdes totalt 60 000 tröjor.

 

Året slog om till 2020 – och världen förändrades avsevärt i samband med att Covid började drabba produktionsländer (Kina) – och nå Europa.

Ett ägarbyte ägde rum när två av delägarna lämnade bolaget.

 

Företaget började gå i en hållbar riktning och fokusera på att ersätta plast med 100% ekologisk bomull.

 

Covid slog till - och världen blev fullkomligt förändrad.

 

Men företaget fortsatte sin tillväxt och gick mer all-in på de andra nordiska länderna och Italien.

 

Under 2020 beställdes 120 000 tröjor.

 

Det blev 2021 – och corona hade börjat sprida sig över världen – och företaget växte starkt – både genom sina återförsäljare, företagskunder och privata märken.

 

Hållbarhet sattes i fokus – och företaget fick det svårförtjänade "GOTS"-certifikatet, vilket innebär att de kan spåra hela sin värdekedja och representera alla CSR- och hållbarhetsstandarder.

 

Budgeten sattes på prov, då tillväxt var i fokus.

Allt såg bra ut, men tyvärr påverkade fraktproblem både intjäningen resulterade i många sömnlösa nätter, när Covid-pandemin satt sina tydliga spår i transportbranschen.

 

Omsättningen nästan tredubblades till över 30 000 000. Tillväxten kom främst från Norge & Tyskland, men även Sverige och Italien där företaget redan var etablerat.

 

2021 beställdes över 300 000 julplagg.

 

Det står 2022 på kalendern  – och året bjuder fortfarande på tillväxt.

Det finns bara ett mål, och det är att bli Europas största julklädesmärke - i alla avseenden från återförsäljarnätverk, webshoppar och länder där vi är representerade.

 

Ambitionerna är höga – och företaget har gått från 2 heltidsanställda till 6 heltidsanställda och 20 säsongsanställda.

 

Under 2022 fokuserar vi på våra skandinaviska marknader, samt Italien, Frankrike, Nederländerna och Spanien

Vad är ert mål?

Vi vill bli störst i Europa!

För, ärligt talat, tycker vi att det är vi som gör den bästa produkten på marknaden. Både vad gäller kunnande, passform, material – och inte minst vårt fokus på hållbarhet samtidigt som vi håller oss i samma prisklass som de icke hållbara alternativen.

 

Vi älskar att ha nöjda kunder. Det låter som den största klyschan någonsin, men när allt kommer omkring vore vi ingenting utan den nöjda kundupplevelsen.

Vårt syfte är därför att göra jultröjor och julpyjamasar i de bästa kvaliteterna, i de bästa materialen, så att du bara blir positivt överraskad av ditt köp.

 

Vårt enda syfte är att skapa julglädje och ge alla en magisk jul.

Julen är en magisk tid, och om vi kan göra den 10% bättre - då har vi gjort vårt jobb.

 

Våra kärnvärderingar

✅ Våra produkter gör julen 30% roligare

✅ Vi håller bra kvalitet & bra passform

✅ Vi lever på nöjda kunder

✅ Vi ska vara så hållbara som möjligt.

✅ Världens enda hållbara jultröjemärke

✅ Över 600 000 sålda jultröjor

✅ Över 60 000 000 i omsättning

✅ Vi är kända från filmer, artiklar, TV och radio.